» Collection title
Kokoelman nimi Collection title
Teknillinen korkeakoulu
Arkistotunnus Fond arkistotunnus:001:001
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/5CF92352-7F9A-B31D-047D-A73F9E98132C
Fondsurname2, Firstname2
Fondsurname3, Firstname3
Fondsurname1, Firstname1
muotoilijat
muotoilu
teollinen muotoilu
yliopistot
korkeakoulut
Kuvailu Aalto-yliopiston arkistoon talletettuihin aineistoihin kuuluvat niin Lounasmaan henkilökohtainen arkisto kuin Kylmälaboratorion arkisto. Pysyvästi säilytettävä, alkuperäinen arkistoaineisto on keskeinen tapa säilyttää muistoja menneisyydestä mahdollisimman todennettavassa muodossa. Voidaan kenties sanoa, että historiantutkijoille arkistot merkitsevät samaa kuin laboratoriot fyysikoille.

Vaikka fysiikkaa pidetään hyvästä syystä eksaktina luonnontieteenä, on humanistisena opinalana tieteenhistorian tutkimus sitä tulkinnanvaraisempaa. Fysiikan ja muiden luonnontieteiden historia on täynnä vaikeita kysymyksiä tietyn löydöksen ensimmäisestä tekijästä, eli niin kutsuttuja tieteellisiä prioriteettikiistoja. Esimerkiksi kiistat Albert Einsteinin ja hänen aikalaistensa, kuten matemaatikko David Hilbertin, roolista suhteellisuusteorian kehittämisessä ovat äityneet toisinaan varsin kiihkeiksi.
Kokoelman rajavuodet / alkuvuosi 1980-01-01
Kokoelman rajavuodet / loppuvuosi 2000-31-12