MO: Helsingin Taideteollisuus-korkeakoulun toverikunnan Sanomalehti, n:o 2 (1913) Creative Commons License

Moniosainen objekti Kuvan tiedot
Tekijä
Lehtiö, Yrjö
Torpell, Anders
Virkkunen, Mikko
Lindholm, Bertel
Kuusisto, Jukka
Kestilä, Armas
Lamminheimo, Urho Kaarlo
Sjöblom, Hugo
Fahler, Armas
Opettaja / ohjaaja
Moniosaisen objektin nimi Helsingin Taideteollisuus-korkeakoulun toverikunnan Sanomalehti, n:o 2 (1913)
Opinnäytetyön nimi Helsingin Taideteollisuus-korkeakoulun toverikunnan Sanomalehti, nro 2 (1913)
Kokoelman nimi Toverikunnan oppilaslehdet
Kuvailu Taideteollisuuskeskuskoulun oppilaskunnan lehti: Helsingin Taideteollisuus-korkeakoulun toverikunnan Sanomalehti. Nro 2, Helsinki 15. marraskuuta 1913. Sidottu. Taideteollisuuskeskuskoulun oppilaston lehti. Taideteollisen korkeakoulun arkistokokoelma, Aalto-yliopiston arkisto.

Sisältö: Lehtemme (kirjoittaja "Toimittaja" l. Yrjö Lehtiö); Stuga, tupainteriööri Kirkkonummella (laveeraus, B.L.); Kuraattorimme (piirros, tekijä U.L.); Kuusen tarina (kirjoittanut nim. Kuusen käpy"); Silhuetti (leikannut A. Kestilä); Colosseum (valokuva/kirjoittanut M.R.); Aihe Kaivopuistosta (piirtänyt A. Kestilä); Suru (kirjoittanut nim. Jaarle); Piirroksia (piirtänyt A. Kestilä, Mikko Virkkunen, 8-vuotias Eino ja A. Torpell); Hämärissä (kirjoittanut nim. Jali); Muistelmia Pietarinmatkalta keväällä 1913 (kirjoittanut ja piirtänyt nim. Narjan); Uno Alancon näyttelystä Ritarihuoneella (A. Kestilä); piirroksia (H. Sjöblom, B. Lindholm, A. Fahler); Valokuvia Ateneumista (valokuvannut Jukka Kuusisto); piirroksia (M. Virkkunen, U. Lamminheimo, H. Sjöblom, A. Kestilä).
Aika-arvio 1913-01-01 - 1913-12-31
Tekniikka
Tekniikka / omat termit
Materiaali