MO: Helsingin Taideteollisuuskoulun oppilaston "äänitorvi", n:o 1 (1913) Creative Commons License

Moniosainen objekti Kuvan tiedot
Tekijä
Virkkunen, Mikko
Lehtiö, Yrjö
Vanhatalo, Linda
Kestilä, Armas
Lindholm, Bertel
esittäjä
Torpell, Anders
Snellman, Veli Tage
Opettaja / ohjaaja
Moniosaisen objektin nimi Helsingin Taideteollisuuskoulun oppilaston "äänitorvi", n:o 1 (1913)
Opinnäytetyön nimi Nimetön, Helsingin Taideteollisuuskoulun oppilaston "äänitorvi", n:o 1 (1913)
Kokoelman nimi Toverikunnan oppilaslehdet
Kuvailu Helsingin Taideteollisuuskoulun oppilaston "äänitorvi". Nro 1, Helsinki 1. marraskuuta, 1913. Sidottu. Taideteollisuuskeskuskoulun oppilaston lehti. Taideteollisen korkeakoulun arkistokokoelma, Aalto-yliopiston arkisto.

Sisältö: Lehtemme ilmestymisestä; Syksy (runo, kirjoittanut nim. Jörö); Suomen Taiteilijain näyttely (kirjoittanut nim. Jurkka); "Essu" (vesivärimaalaus, A. Torpell); Dans (runo, av G.S.); Silmät (tarina, kirjoittanut nim. Yrpi); Vanhaa Helsinkiä: Pohjoisranta 8 ja Uudenmaankatu 4 (piirtänyt A. Kestilä); Myrskyiltana (runo, kirjoittanut Linda Eliina Vanhatalo); Puheenjohtajamme Veli Snellman (piirtänyt M. Virkkunen); Yhtä ja toista (lyhyitä ilmoituksia); Blått (akvarelli, B. Lindholm), 2 kukkatutkielmaa (V. Snellman); Karikatyyrejä (piirtänyt A. Kestilä, M. Virkkunen).

"Lehtemme ilmestyessä: Tämän lehden nimi on toistaiseksi vain Nimetön. Se on aivan yhtä vaatimaton kuin yhdistyksemme on alussa. Voisimmeko toivoa sille tulevaisuutta?"
Aika-arvio 1913-01-01 - 1913-12-31
Tekniikka
Tekniikka / omat termit
Materiaali