» Moilanen, Harry
Värivalokuva
Kokoelman nimi Moilanen, Harry
Arkistotunnus TaiK_HM
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/EF05D876-EC25-F59D-272C-332A9882149D
Kuvailu Harry Moilasen arkistokokoelma koostuu TaiKin aikaisesta aineistosta: kirjallisesta materiaalista, SVYP-kurssien aineistoista (kuvia ja oppilastöitä) ja muiden kurssien sekä projektien aineistosta.

Moilanen valmistui sisustusarkkitehdiksi 1958 Taideteollisesta oppilaitoksesta. Kaj Franck kiinnitti Moilasen Wärtsilä Oy:n muotoilijaksi 1960, ja hän suunnitteli Nuutajärven lasia ja Kone ja Sillan emaliesineitä. Lasiesineistä hän sai Milanon triennaalin palkinnon 1964. Moilanen työskenteli 1960-luvulla myös sisustussuunnittelijana Antti Nurmesniemen ja Aarno Ruusuvuoren toimistoissa ja osallistui useiden julkisten rakennusten suunnitteluun.

Moilasen opettajan ura Taideteollisessa korkeakoulussa alkoi 1960-luvulta ja jatkui vuoteen 1991. Oppilaitoksen muuttuessa korkeakouluksi 1973 hänet nimitettiin yleisen opetuksen laitoksen johtajaksi. Moilanen työskenteli korkeakoulussa eri tehtävissä, kuten Kaj Franckin jatkajana Sommitelun ja viestinnän yhteiset perusteet -kurssin vetäjänä, vuoteen 1989 saakka, jolloin hänet nimitettiin korkeakoulun koulutuskeskuksen tilapäiseksi projektipäälliköksi.