» Taimi, Eva ja Maija
Lehtileike
Kokoelman nimi Taimi, Eva ja Maija
Arkistotunnus EMTaimi
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/E5FA403A-1148-E4AD-A4D6-E6B2A4D3D74A
tekstiilisuunnittelu
Kuvailu Tekstiilitaiteilija Eva Kaisa Taimi (1913-1991) opiskeli Taideteollisuuskeskuskoulun tekstiilitaiteen osastolla vuosina 1934-1937. Hän työskenteli Helsingin Taidevärjäämössä 1937-1947, Vaasan Puuvilla Oy:ssä 1947-1958 painettujen kankaiden suunnittelijana ja suunnitteli malleja Tampellaan, Helsingin Taidevärjäämöön ja Vaasan mattokutomoon sekä erikoiskankaita Atelier Riitta Immoselle ja Cinderellaan. Taimi toimi myös muotipiirustuksen opettajana Invalidisäätiöllä Helsingissä ja piirustuksenopettajana Vaasan ammattikoulussa. Hän kirjoitti lehtiin Omin Käsin ja Muotikuva ja osallistu aktiivisesti eri järjestäjien näyttelyihin kotimaassa ja ulkomailla.

Sisustusarkkitehti Maija Taimi (1915-1989) työskenteli Stockmannilla ja sisustusliike Te-Ma:ssa.

Arkisto sisältää biografica-aineistoa, toiminta-asiakirjoja ja kirjeenvaihtoa, näyttelyasiakirjoja, valokuvia, piirustuksia ja kangasmalleja. Arkistoon on liitetty yksi kotelo Eva Taimin sisaren sisustussuunnittelija Maija Taimin tunnistamattomia sisustussuunnitelmia ja piirroksia.