» Suomen Taideteollisuusyhdistys / Design Forum Finland
Design Forum Finland, kuvakokoelma
Suomen Taideteollisuusyhdistys, kuvakokoelma
Suomen taideteollisuusyhdistys
Suomen taideteollisuusyhdistyksen arpajaisvoittonäyttelyt ja taideteollisuusnäyttelyt
Värivalokuva
Kokoelman nimi Suomen Taideteollisuusyhdistys / Design Forum Finland
Arkistotunnus STTY
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/B57E9982-6541-E416-5860-9AD74C64CA08
muotoilu
taideteollisuus
järjestöt
Kuvailu Suomen Taideteollisuusyhdistyksen / Design Forum Finlandin arkisto koostuu kahdesta kokonaisuudesta: Suomen Taideteollisuusyhdistyksen arkistosta (1870-1977) ja Suomen Taideteollisuusyhdistyksen / Design Forum Finlandin arkistosta (1978-2013).

Taideteollisuusyhdistyksen arkisto sisältää mm. Veistokoulun, Taideteollisuuskeskuskoulun ja Taideteollisuusyhdistyksen oppilasmatrikkeleita, päiväkirjoja, pöytäkirjoja, tilikirjoja sekä Ateneumin rakentamiseen liittyviä asiakirjoja. Vanhimmat aineistot vuosilta 1870–1940 ovat tutkijoiden käytettävissä mikrokorteilla.

Taideteollisuusyhdistyksen / Design Forum Finlandin arkisto sisältää yhdistyksen toimintaan, näyttelyihin ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen liittyviä asiakirjoja.

Molempiin arkistokokonaisuuksiin kuuluu myös kuva-aineistoa ja lehtileikkeitä.
Kokoelman rajavuodet / alkuvuosi 1870
Kokoelman rajavuodet / loppuvuosi 2013