» Kosonen, Markku
Äänite
Kokoelman nimi Kosonen, Markku
Arkistotunnus MK_TaiK
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/B1B33814-84D1-F0FC-E289-A0DB5F478230
taideteollisuus
pajutyöt
Kuvailu Markku Kosonen (1945 Djupvik - 2010 Helsinki) oli suomalainen sisustusarkkitehti, puuseppä ja muotoilija. Kosonen opiskeli Punkaharjun kotiteollisuuskoulussa (1960-61), Ateneumin iltakoulussa ja Taideteollisessa oppilaitoksessa (1964-68). Hän toimi opettajana Taideteollisessa oppilaitoksessa (1968-1978).

Markku Kososen kokoelma koostuu henkilökohtaisista asiakirjoista, toiminta-asiakirjoista kuten näyttelyiden aineistoista ja toiminnan dokumentaatiosta, julkaisuista ja näyttelykatalogeista, joissa Kososen töitä on ollut esillä, valokuvakokoelmasta sekä lehtileikekokoelmasta. Kokoelmaan kuuluu myös ääninauhoja ja nauhoitteita.