» Vikstedt, Toivo (Topi)
Kokoelma: Vikstedt, Toivo (Topi)
Vikstedt, Toivo (Topi)
Painokuva
Kokoelman nimi Vikstedt, Toivo (Topi)
Arkistotunnus TaiK_TV
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/692C396F-199B-8530-66A2-306CDE4A81D2
graafikot
kuvitukset
pilapiirtäjät
Kuvailu Toivo (Topi) Alarik Vikstedt (1891 Viipuri – 1930 Helsinki) oli suomalainen piirtäjä, pilapiirtäjä ja taidegraafikko. Vikstedt kävi keskikoulun Viipurin reaalilyseossa ja opiskeli samanaikaisesti Viipurin taiteenystäväin piirustuskoulussa. Vuosina 1909–1912 Vikstedt opiskeli Helsingissä Taideteollisuuskeskuskoulussa ja suoritti vielä lisäopintoja Kööpenhaminassa.

Vikstedt toimi Suomen Taiteilijaseuran intendenttinä 1916-1918, vuodesta 1921 Taideteollisuuskeskuskoulun opettajana sekä vuodesta 1923 kustannusyhtiö Otavan taiteellisena johtajana.

Kokoelmaan kuuluu graafisia suunnittelutöitä, kuvitusta, 1910-1920-luvuilta. Kokoelma on kerätty taideteollisuuskeskuskoulussa.