» Deskriptiivinen geometria ja perspektiivioppi
Teknillinen korkeakoulu
tekniset piirustukset deskriptiivinen geometria
Piirustus
Kokoelman nimi Deskriptiivinen geometria ja perspektiivioppi
Teknillinen korkeakoulu
Arkistotunnus
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/4EC8EBC2-AE2E-77A8-1E00-1D68D865C2FD
harjoitukset
perspektiivi
tekniset piirustukset
geometria
fotogrammetria
Kuvailu Deskriptiivisen geometrian, eli “deskiksen” kurssin harjoitustöitä ja kilpailutöitä, joita tekivät lähes kaikki tekniikan alan fuksit aina 1960-luvulle saakka. Maanmittauksen opiskelijat ja arkkitehdit suorittivat deskiksen lisäksi myös perspektiiviopin kurssit. Deskriptiivistä geometriaa ja projektiokuvien geometristen perusteiden hallitsemista pidettiin tarpeellisena lähes jokaiselle teekkarille. Kokoelmassa on opiskelijoiden harjoitustöitä, kuten fotogrammetrisia konstruktioita ja rekonstruktioita sekä erilaisia perspektiiviopin harjoituksia. Aineistoa on käytetty opetuksessa 1960-luvun puoliväliin saakka.
Kokoelman rajavuodet / alkuvuosi
Aika-arvio 1930-01-01 - 1960-12-31