» Lindström, Fredrik Julius
Kokoelma: Lindström, Fredrik Julius
Kokoelman nimi Lindström, Fredrik Julius
Arkistotunnus FJLind
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/33D27161-8287-4902-DFBF-01909FFF68F1
taideteollisuus
kuvaamataito
taidehistoria
Kuvailu Fredrik Julius Lindström (1873-1924) oli opettaja ja kansanvalistaja, joka vietti vapaa-aikansa taiteen parissa. Hän vaikutti Antelin kokoelmien valtuuskunnassa, Kordelinin rahaston hallituksessa, Suomen kirjailijaliitossa ja valtion filmitarkastuslautakunnassa sekä Kansallisteatterin, Kansanvalistusseuran, Suomalaisen oopperan johtokunnissa, valtion kirjallisuuspalkintolautakunnassa ja suomalaisen kirjallisuuden edistämisrahaston kaunokirjallisessa osastossa. Lindström kirjoitti useita teoksia kuvaamataiteista ja taidehistoriasta. Arkistokokoelma sisältää kirjoituksia, päiväkirjoja ja muistiinpanovihkoja.