» Salminen, Antero
Värivalokuva
Kokoelman nimi Salminen, Antero
Arkistotunnus AnS
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/2493FB78-F9D5-BB3C-8E38-CCDC17A7131D
taidekasvatus
Kuvailu Antero Salminen (1939-2003) oli Taideteollisen korkeakoulun pitkäaikaisimpia ja arvostetuimpia opettajia. Hänen mittava uransa taidekasvatuksen parissa alkoi Taideteollisen oppilaitoksen aikaan vuonna 1964, jolloin hän valmistui kuvaamataidon opettajaksi. Työskenneltyään Mäkelänrinteen yhteiskoulussa hän palasi Taideteolliseen korkeakouluun vuonna 1972 lehtoriksi ja sittemmin taidekasvatuksen osaston yliopettajaksi ja professoriksi, jossa virassa hän toimi eläkkeelle jäämiseensä 1997 saakka. Hän oli korkeakoulun vararehtori 1986-1995. Hän on kirjoittanut ja luennoinut taidekasvatuksesta, lapsen esteettisestä kehityksestä ja havaintoteorioista.