» Danska, Anja
Kokoelman nimi Danska, Anja
Taideteollinen korkeakoulu
Arkistotunnus AD_Taik
c_http://www.profium.com/taikdigitalcollection/1DBE0E4D-576E-2B4A-1C4B-48497C09106D
taideteolliset korkeakoulut
sisustusarkkitehdit
yksityisarkistot
Kuvailu Anja Danska valmistui sisustusarkkitehdiksi Taideteollisesta oppilaitoksesta vuonna 1957, taiteen kandidaatiksi vuonna 1992 ja taiteen lisensiaatiksi vuonna 1999. Hän toimi Taideteollisen korkeakoulun sisustussuunnittelun lehtorina vuosina 1981-1992.

Danskan opetusaineena olivat suomalaisen sisustusarkkitehtuurin historia, joka oli uusi opetusalue ja jonka opetuksen Danska aloitti sisustusarkkitehtuurin ja huonekalusuunnittelun laitoksella. Anja Danskan sisustusarkkitehtuurin suunnittelutöihin kuuluu niin julkisten tilojen, palvelutilojen, yksityistentilojen kuin ravintoloiden, hotellien ja edustustilojen suunnittelutöitä sekä erillisten kalusteiden suunnittelutöitä.
Kokoelman rajavuodet / alkuvuosi